Витяг з кадастру (ДЗК). Порядок отримання 2022

Витяг з кадастру (ДЗК) – це документ, що підтверджує внесення даних земельної ділянки до державного земельного кадастру. Витяг з кадастру – це також одна з форм надання державним кадастровим реєстратором відомостей з Державного земельного кадастру про земельну ділянку.

На практиці громадяни та організації найчастіше отримують витяг з кадастру у двох випадках:

  • при реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі, в т.ч. під час присвоєння кадастрового номеру;
  • при вчиненні будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін, оренда, спадкування, тощо).

1. Витяг з кадастру при реєстрації ділянки

Перший випадок часто актуальний для власників земельних ділянок, які мають на руках державний акт про право власності на земельну ділянку та, при цьому, не внесені до Державного земельного кадастру. Отже, власник земельної ділянки, маючи на руках державний акт, подає державному кадастровому реєстратору за місцезнаходженням земельної ділянки пакет документів з метою внесення до кадастру інформації про земельну ділянку. З відомостями, які вносяться до кадастру та відображаються у витягу можна ознайомитись на сторінці Зразок витягу з кадастру (ДЗК). На підтвердження внесеної інформації, реєстратор видає замовнику витяг про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.

Винятком, при цьому, є ситуація з держактом рожевого кольору, що видавався до 2004 р. та який не містить кадастровий номер. Для того, щоб внести земельну ділянку до кадастру за таким держактом, необхідно додатково розробити технічну документацію про встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та організувати присвоєння кадастрового номеру, яке здійснюється державним кадастровим реєстратором. Тобто до процедури додається ще декілька кроків.

Як у випадку відсутності ділянки в ДЗК, так і у випадку старого держакту, після отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки, необхідно додатково звернутись до місцевої реєстраційної служби з метою реєстрації права (власності, оренди) на земельну ділянку. Тільки після всіх вказаних вище дій земельну ділянку можливо буде продати, обміняти, подарувати тощо.

2. Витяг з кадастру для нотаріуса

Другий випадок, коли витяг з кадастру потрібен для проведення будь-яких операцій із земельною ділянкою (купівля-продаж, дарування, обмін тощо). Як правило, про необхідність отримання такого витягу ми дізнаємося від нотаріуса, коли маємо намір укласти та посвідчити нотаріально будь-яку угоду щодо земельної ділянки.

Такий витяг з кадастру, крім відомостей про реєстрацію земельної ділянки, може містити також дані нормативно-грошової оцінки та дані щодо обмежень у використанні земельної ділянки. Раніше, такі відомості нотаріусу необхідно було надати в формі окремих довідок. Зараз вся інформація про земельну ділянку міститься в одному документі (витяг з кадастру).

Нормативно порядок видачі витягу з кадастру регулюється положеннями Порядку ведення Державного земельного кадастру, затвердженого Постановою № 1051 від 17.10.2012 р. Кабінету міністрів України.

Порядок отримання витягу з кадастру самостійно

В Україні запроваджено можливість щодо замовлення витягу з кадастру онлайн з оплатою послуги банківською карткою. Щоб замовити витяг з ДЗК онлайн, перейдіть на сайт Публічної кадастрової карти та знайдіть свою ділянку за 19-тизначним кадастровим номером.

Держгеокадастр для зручності виклав відеоінструкцію, яка допоможе замовити витяг з дзк онлайн.

Якщо з якихось причин ви не маєте можливості замовити витяг через Інтернет, нижче приведено порядок отримання витягу в традиційний спосіб, подавши пакет документів до центру надання адміністративних послуг вашого району.

Отримати витяг самостійно можна звернувшись до місцевого центру надання адміністративних послуг (ЦНАП). При цьому, вказаному органу необхідно надати певний перелік документів для отримання витягу з кадастру (ДЗК), а саме:

  • заява встановленої форми (складається на місці);
  • державний акт про право власності на земельну ділянку;
  • паспорт власника земельної ділянки, або представника;
  • ідентифікаційний номер власника земельної ділянки, або представника;
  • XML-файл. Електронний документ з даними про земельну ділянку, які підлягають внесенню до Державного земельного кадастру (розробляється землевпорядною організацією та подається на оптичному диску, у випадку відсутності інформації про земельну ділянку в Публічній кадастровій карті);
  • запит нотаріуса (у випадку оформлення права на спадщину);
  • технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), зокрема, у випадку виявлення помилки координат чи накладення з іншою земельною ділянкою;
  • квитанція про оплату послуг за надання витягу з кадастру;
  • оригінал, або нотаріально завірена копія довіреності (у разі подання заяви представником).

Відповідно до порядку ведення ДЗК, витяг з кадастру видається у день звернення заявником, проте на практиці це положення працює не завжди.

За загальним правилом, строк дії витягу з кадастру - 3 місяці. Виключення встановлено для витягів, які видаються спадкоємцям та при первинній реєстрації земельної ділянки в кадастрі - вони є безстроковими. Проте, речове право (право власності) на земельну ділянку має бути зареєстроване протягом одного року, з дня отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.

Отримати витяг з кадастру можна також звернувшись до спеціалістів нашої компанії

Наша компанія має великий досвід, технічні можливості та відповідних спеціалістів для виконання будь-яких землевпорядних робіт, в т.ч. в ході отримання витягу з кадастру (ДЗК) при реєстрації земельної ділянки, а також витягу з ДЗК для нотаріуса.

Вартість послуг щодо отримання витягу з ДЗК: від 1100 грн.
Натисніть для переходу до контактної інформації

Строк виконання: від 1 дня
Натисніть для переходу до контактної інформації

Дивіться також: зміна цільового призначення земельної ділянки, зняття родючого шару ґрунту, проект відведення земельної ділянки