Будівельний паспорт. Порядок отримання
Що таке будівельний паспорт?
Будівельний паспорт забудови земельної ділянки – це виданий органами архітектури у встановленому порядку документ, яким визначаються
вимоги до будівництва та розміщення житлового, дачного чи садового будинку до 500 м2 з кількістю поверхів не більше 2-х, не враховуючи
мансарду. Будівельний паспорт може передбачати також вимоги до розташування та будівництва на земельній ділянці господарських будівель –
гаражу, майстерні, літньої кухні, бані, котельні, тощо, а також споруд – септику, огорожі, колодязю, замощення і т.і.
Для спрощення розуміння можна сказати, що будівельний паспорт на сьогодні замінює проект будівництва будинку і є однією з підстав для початку законного будівництва. Іншими словами, чинним законодавством не вимагається обов’язкової розробки проекту будівництва для будинків, на які може бути виданий будівельний паспорт. Хоча наявність окремого проекту будівництва є вкрай бажаною.
Отже забудова ділянки на підставі будівельного паспорту можлива якщо:
- площа будинку не перевищує 500 м2;
- кількість поверхів будинку не перевищує 2-х (не враховуючи мансарду).
Будівельний паспорт складається з текстових та графічних матеріалів до яких входять:
- пакет документів, наданий Замовником (дивіться нижче);
- схема забудови земельної ділянки;
- пам’ятка замовнику будівництва.
Як отримати будівельний паспорт?
Для отримання будівельного паспорту на нове будівництво достатньо подати заяву в електронній формі на порталі «Дія», долучивши до неї скановані копії наступних документів:
- правовстановлюючий документ на земельну ділянку (державний акт, договір, свідоцтво і т.і.) з відповідним цільовим призначенням;
- схема намірів забудови (по суті графічні матеріали, які включають розташування будівель/споруд на земельній ділянці, фасади, плани поверхів будинку, схеми підключення до інженерних мереж, відстані до суміжних ділянок та об’єктів на них, тощо). Основою для схеми намірів забудови є топографічна зйомка земельної ділянки, яка може містити інформацію про червоні лінії вулиць, лінії регулювання забудови, під'їзди до будівель і споруд, місця підключення до інженерних мереж;
- проект будівництва, якщо такий є;
- нотаріально засвідчена згода співвласників земельної ділянки, якщо такі є, на забудову ділянки;
- інформація про наявність у межах земельної ділянки режимоутворюючих об’єктів культурної спадщини та обмеження у використанні земельної ділянки (якщо є);
- копія паспорту та ідентифікаційного номера замовника.
Строк розгляду заяви про видачу будівельного паспорта – 10 робочих днів. Будь-які грошові збори за видачу будівельного паспорта відсутні.
Якщо ви не маєте можливості подати пакет документів на будівельний паспорт в електронній формі, їх можна подати в паперовій формі через Центр надання адміністративних послуг або поштовим відправленням з описом вкладення.
Коли можна починати будівельні роботи?
Починати будівельні роботи на земельній ділянці можна після поетапного виконання наступних пунктів:
- Оформлення прав на земельну ділянку з відповідним цільовим призначенням;
- Отримання будівельного паспорту забудови земельної ділянки;
- Подання до органів ДІАМ (Державної інспекції архітектури та містобудування) повідомлення про початок виконання будівельних робіт.
Отримання будівельного паспорту підтверджує відповідність запланованого будівництва державним будівельним нормам. В свою чергу, повідомлення про початок будівельних робіт можливо подати тільки після отримання будівельного паспорту, оскільки реквізити останнього зазначаються в тексті повідомлення.
Яка відповідальність за самочинне будівництво?
Самочинне будівництво – це будинок, будівля, споруда, які збудовані, з будь-яким одним з наступних порушень:
- без документу, який дає право виконувати будівельні роботи (в нашому випадку повідомлення про початок будівельних робіт);
- збудовані з істотним порушенням будівельних норм і правил;
- збудовані на земельній ділянці з невідповідним цільовим призначенням.
Крім того, що право власності у особи на самочинне будівництво не виникає, ст. 96 КУпАП також передбачено адміністративну відповідальність, зокрема за виконання будівельних робіт без подання повідомлення про початок виконання зазначених робіт щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, а також наведення недостовірних даних у такому повідомленні. Визначено, що такі дії тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот п’ятдесяти до трьохсот п’ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (4250-5950 грн.).
Чим регулюється процедура?
- Цивільний кодекс України;
- Кодекс України про адміністративні правопорушення;
- Закон України «Про регулювання містобудівної діяльності»;
- Порядок видачі будівельного паспорта забудови земельної ділянки, затверджений Наказом № 103 від 05.07.2011 р. Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України;
- Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт, затверджені Постановою № 466 від 13 квітня 2011 р. Кабінету міністрів України; та інші
Складання схеми намірів забудови спеціалістами нашої компанії
Наша компанія має значний досвід, технічні можливості та відповідних спеціалістів для складання схеми намірів забудови, необхідної для отримання будівельного паспорту. Для довідок звертайтесь за номерами телефонів нижче.
Вартість:
від 4500
грн.
Строк виконання:
від 5 днів
Також не забудьте поставити лайк нашій гарній сторінці у Фейсбук та Інстаграм;)
Спробуйте наш новий веб-сервіс перевірки даних про земельну ділянку в Державному земельному кадастрі
Що може КадастрСервіс:
- знайти інформацію про земельну ділянку по кадастровому номеру (форма власності, категорія, код цільового призначення, вид використання, площу, а також адресу та нормативну грошову оцінку ділянок, якщо такі є);
- перевірити правильність або наявність коду цільового призначення ділянки;
- перевірити правильність вказаного в кадастрі цільового призначення ділянки;
- перевірити правильність даних про площу ділянки;
- перевірити правильність даних про форму власності ділянки;
- перевірити правильність даних про категорію земельної ділянки;
- показати на мапі місцезнаходження земельної ділянки;
- показати на мапі накладення земельних ділянок, якщо таке є;
- прокласти маршрут до ділянки через Google Maps.
Дивіться також: узаконити самобуд через будівельну амністію, технічний паспорт на будинок, проект відведення земельної ділянки